· 

Zondag 1 Maart 2020

En dan is het Maart, de Lente maand. Van mij mag de Lente komen hoor! De regen en het binnen zitten heeft lang genoeg geduurd. Ik wil wel weer eens lekker naar buiten, op toer of op stap. Na Lourdes in oktober ben ik nergens meer geweest dan in ziekenhuizen en hier in het centrum wat rond getuft.
Het begint hoog tijd te worden om mijn horizon weer eens wat te verbreden!

 

De carnaval is ook weer voorbij. Maandag voor de dagopvang had ik mij een beetje verkleed met beenwarmers, strik in mijn haar en een grote tut om mijn nek. (helaas geen foto er van)

De mensen vonden het wel leuk. Er was nog iemand die een boerenkiel had aangetrokken en 1 van de begeleiders had een carnavalsjurk aan, ik was dus niet de enige.
We hebben pannenkoeken gebakken en natuurlijk ook opgegeten. 'S middags hebben we een carnavalsquiz gespeeld. Ook heb ik 's middags een uurtje fysiotherapie gehad, dat ging lekker

 

Dinsdag moest ik in alle vroegte al naar het ziekenhuis naar de wondverpleegkundige voor controle van de wond. Ze was niet zo tevreden. De wond is wat ontstoken en de wondzorg is weer aangepast. Er gaat nu een anders soort verband in Urgo Clean, kijken wat dit gaat doen. 10 maart moet ik weer bij de chirurg terug komen.
Op dit moment zie ik nog niet zoveel vooruitgang. Dit verband plakt vast in de wond en het is ook flink vies als ze het er uit halen. Misschien is dat wel goed, een teken dat het verband de viezigheid uit de wond trekt? 
De 'tunnel' zit er ook nog steeds. De wondverpleegkundige dacht dat deze nog maar 4 cm diep is maar thuis blijkt hij nog dieper te zijn.
Hij gaat maar liefst 12 cm diep mijn buik in. Gelukkig komt er geen viezigheid uit, dat is dan weer positief.

 

Dinsdagmiddag ben ik buiten naar de optocht wezen kijken. Normaal is die op zondagmiddag maar vanwege het slechte weer, verzet naar dinsdag.
Het was gelukkig droog en daarom besloot ik om buiten te kijken. Ik had hem vanuit mijn huis ook kunnen zien vertrekken, maar dan zie je niet goed wat alles voorstelt.
Buiten zie je dat beter. Het was een mooie optocht voor Etten-Leur. Niet te lang, na een half uur was alles voorbij. Dat kwam ook omdat ik bij het vertrek stond, dan vallen er nog geen gaten in de tocht.
Ik heb wel mijn CI af gedaan want het was zo'n herrie en de wind blies ook nog eens in mijn CI. Vandaar dat ik dacht ik doe dat lawaai af. Zal je net zien dat er dan diverse mensen naar mij toe kwamen om iets te vertellen en te geven. Ik heb ze maar laten kletsen, ze hadden niet eens in de gaten dat ik niets hoorde, denk ik.
Ze zullen zelf ook wel last van de harde muziek hebben gehad. Soms wel handig om het geluid uit te kunnen zetten.

 

Over de rest van de week valt weinig te vertellen. Ik heb de afgelopen dagen niets gedaan. Thuis wat zitten lezen, tv kijken, borduren, boodschappen gedaan, middagdutjes, nogal saai dus.


Ik heb nog wel een leuke foto waarop te zien dat er op mijn buik soms mooie kunstwerken gemaakt worden door de thuiszorg.

  

Reactie schrijven

Commentaren: 0