· 

Zondag 8 Maart 2020

De eerste week van maart zit er alweer op. Zoals gewoon ben ik maandag naar de dagopvang geweest.
Deze keer weinig gedaan; geholpen met aardappelen schillen voor de warme maaltijd, de krant gelezen, een uurtje fysiotherapie en toen ik daarvan terug kwam waren ze aan het sjoelen.
Daar heb ik ook nog aan mee gedaan totdat de taxi's ons op kwamen halen.

 

Thuis ben ik wel lekker aan het knutselen. Ik ben nu bezig met vilt naaien en borduren, daar kan je leuke dingen mee maken. Ik heb ook handdoeken geborduurd voor baby's die pas geboren zijn, als cadeautje. De papa's en mama's waren er heel blij mee.
En zo ben ik lekker bezig op de dagen dat ik niets te doen heb zoals dinsdag en woensdag.

 

Donderdag had ik een drukke dag. 'S ochtends eerst de thuiszorg, bijna direct daarna de kapper en die was net weg, toen stond er bezoek voor de deur.
'S middags moest ik naar de tandarts en dan denk je het is maart dus dan is het vast mooi weer, zodat ik zelfstandig erheen kan. Het is iets van 3 km verderop.
Nou niet dus, het regende weer eens die middag, zoals bijna elke dag. 
Ik heb zo'n hekel om naar zo'n soort afspraak met de deeltaxi te gaan. Je weet nooit hoe laat ze komen en hoe lang je onderweg bent. Ze hebben een half uur speling (kwartier voor en kwartier na mogen ze komen) Tevens moet er minimaal een uur tussen het brengen en ophalen zitten.
Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om er met de taxi naartoe te gaan, zodat ik in elk geval droog aan zou komen. De terugweg heb ik met de elektrische rolstoel zelf gereden. Om nat thuis te komen is niet zo erg.
Ik moest om 3 uur bij de tandarts zijn en had de taxi om half 3 besteld, die kwam al om 2 uur, veel te vroeg dus en ik was dan ook ruim op tijd bij de tandarts. Daar een tijd moeten wachten maar ik werd wel 10 minuutjes voor mijn afspraaktijd geholpen. Alles was goed, dus ik was zo klaar.
Op de terugweg had ik geluk. Er vielen wel wat spettertjes maar ik ben er amper nat van geworden. Pas toen ik hier voor de poort stond, begon het harder te regenen.
Het was tijdens mijn ritje van 20-25 minuten mooi redelijk droog gebleven, dat was geluk hebben want de rest van de middag waren het weer flinke regenbuien.

 

Vrijdag werd ik om half 8 al wakker gebeld door de bloedprikster. Ik had haar zo vroeg niet verwacht want ik hoefde niet nuchter geprikt te worden. En er gebeurde zowaar een wonder, het prikken lukte in 1x keer op mijn hand. Deze prikster mag vaker komen.
Er is geprikt op de lever, schildklier, reuma-jicht en bloedarmoede. Ik verwacht dat de uitslagen goed zullen zijn, toch zeker van de bloedarmoede zo 2 weken na het ijzerinfuus. Morgen zal ik de uitslagen krijgen verwacht ik.

 

Gisteren ben ik met mijn nichtje wezen lunchen hier in het winkelcentrum, dat was gezellig. Samen weer even bij kunnen praten terwijl we lekker aan het eten waren.

 

Wat mijn buikwond betreft zijn we niet echt tevreden. Er zit een geelgroene laag op en het verband is elke ochtend erg vies en ruikt. Ik denk dat we ander wondmateriaal moeten gaan gebruiken wat we nu hebben is niet fijn spul. Dinsdag moet ik weer op controle, ben benieuwd wat ze er van zeggen.


Verder lijk ik een rustige week tegemoet te gaan. Morgen naar de dagopvang en dinsdag naar het ziekenhuis. Verder de hele week geen afspraken.

Reactie schrijven

Commentaren: 0