· 

Zondag 15 Maart 2020

Terwijl de wereld in de ban is van het Corona virus, draait bij mij alles gewoon door. 

Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt bang om het virus te krijgen. Sinds mijn oren dicht gemaakt zijn (2003) ben ik niet meer verkouden of grieperig geweest.
Blijkbaar heeft het geen vat meer op mij, dus ik denk dat het deze keer ook wel aan mij voorbij gaat.
Daarnaast kom ik weinig op andere plaatsen of ergens waar veel mensen zijn. De meeste tijd zit ik alleen thuis.
Het is alleen de begeleiding, thuiszorg en Hans die dagelijks bij mij binnen komen. Wat dat betreft hoef ik mij ook niet veel zorgen te maken.

 

Maandag was de dagopvang gewoon geopend en ben ik daar heen geweest. Ook weer lekker een uurtje fysio gehad, dat doet mij best wel goed.
Tussendoor de bloeduitslag van de huisarts via de mail gekregen. Zoals verwacht waren die best goed. Alleen de ontstekingswaarden erg hoog, dat komt door de wond. En mijn Hb is nog te laag, ik had verwacht dat dit veel hoger zou zijn na het ijzerinfuus. Het was nu 6.5, de huisarts verwacht dat deze komende tijd nog wel gaat stijgen. De ijzervoorraad was nu in elk geval goed.

 

Toen ik eind van de middag thuis kwam van de dagopvang, zag ik dat ik een mail had van de wondverpleegkundige uit het ziekenhuis.
Zij schreef dat als het niet echt nodig was op naar de afspraak bij de chirurg te komen, ik beter thuis kon blijven i.v.m. het Coranavirus. Dat het ziekenhuis nu niet de plaats is waar je zou willen zijn.
Maar het ging niet goed met de wond dus de thuiszorg en ik wilde er graag naar laten kijken. Ik heb de afspraak door laten gaan.

 

Ik had dinsdag al om 9 uur de afspraak, erg vroeg maar daardoor ook nog niet zo druk in het ziekenhuis. Bij de ingang was de hal afgezet en stonden er overal palen met desinfectie middel.
Je moest verplicht je handen desinfecteren. Er stonden vrijwilligers bij om iedereen daarop te attenderen en te controleren of het ook gedaan werd.
In de wachtkamer was het niet zo druk en ik werd ook als eerste geroepen, heb nog geen 2 minuten in de wachtkamer gezeten.
Dr. Veen vond de wond er ook niet goed uitzien. Met een mesje heeft hij geprobeerd de groene bovenlaag van de wond te schrapen. Daarna is de hele wondrand aangestipt met zilvernitraat. Dit vanwege hypergranulatie. Moeilijk woord, de wondranden groeien de verkeerde kant op. Ze moeten naar elkaar toe groeien maar dreigen omhoog te groeien. Door het aan te stippen met dat zilvernitraat, verbrand je als het ware het weefsel en wordt het de goede kant op gestuurd. De rand werd eerst wit na het aanstippen en daarna zwart.
Het wondbeleid is ook aangepast, we gaan nu weer betadinegaas in de wond doen. Dat is sterker anti-bacterieel. Hopelijk gaat het hiermee beter.


Woensdagochtend was de wond nog erg groen maar gisteren had ik het idee dat het minder aan het worden is en vanochtend vond ik dat ook weer. De groene laag is nog niet helemaal weg maar het lijkt langzaam de betere kant op te gaan.
Over 4 weken moet ik pas weer terug komen dit mede door de Corona toestanden. Mocht er tussendoor iets zijn dan mag ik altijd aan de bel trekken en komen.
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en ik 4 weken ziekenhuisvrij kan blijven. Dat is heel lang geleden dat ik zo'n lange tijd niet naar het ziekenhuis ben geweest!

 

Verder is het rustig hier. Het was sowieso geen weer om naar buiten te gaan met alle regen. Dus ik ben nog lekker thuis aan de knutsel met allerlei creatieve projectjes.
Misschien moet ik een winkeltje beginnen om mijn selfmade spulletjes te verkopen. Een spaarpotje er van maken zodat ik mijn schrijftolk kan betalen als ik op vakantie ga.
Zoiets heb ik al vaker bedacht, maar nu de uitvoering nog, wie weet ga ik het wel doen?!

 

Nu ga ik weer een rustige week tegemoet. Morgen naar de dagopvang mits dat doorgaat. Ik heb nog niet gehoord dat ze sluiten dus ga er vanuit dat ik morgen gewoon opgehaald ga worden.
De rest van de week is de agenda helemaal leeg!!


Ik hoop dat wij allemaal virusvrij blijven en het binnenkort lente gaat worden, zodat we naar buiten kunnen en genieten van de zon. Ik denk dat dat nog het beste medicijn is tegen dat stomme virus.
Voor nu allemaal goed opletten en gewoon je gezonde verstand gebruiken, dat is het belangrijkste denk ik.

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0