· 

Zondag 22 Maart 2020

Maandag ben ik naar de dagopvang in het Anbarg geweest. Daar kregen we 's middags te horen dat de dagopvang vanaf woensdag dicht zou gaan t/m 5 april. De mensen waren er flink ontdaan en verdrietig over en wisten niet goed wat ze met dit nieuws aan moesten. Ook mensen die niet weten hoe ze tijd thuis in hun eentje door moeten komen.

Best wel triest maar ik had de maatregel al wel aan zien komen, ook wij konden er niet onderuit. 
De fysiotherapie ging ook door maar in aangepaste vorm. Er mochten maar 4 mensen tegelijk in de oefenzaal; 2 fysiotherapeuten en 2 klanten. Dit maximaal 20 minuten per klant.
Omdat er meer uitgesmeerd moest worden in het programma nu ze met zo weinig klanten mogen werken.
Ik heb gevraagd of ik morgen zelf met de elektrische rolstoel naar de fysio kan komen. Dat was nog niet zeker want het zou kunnen dat ook de fysio moet sluiten. Ik heb vrijdag de begeleiding laten bellen en morgen zijn ze open en kan ik 's middags komen voor fysio. Nog wel in de aangepaste vorm.

 

Verder ben ik nog steeds wat aan de knutsel, je moet iets in deze Coranatijd. Wat grappig is.....ik heb een zakenpartner hahaha
Thomas van de thuiszorg zag mijn zelfgemaakte spulletjes liggen en vond dat ik die moet verkopen en wat voor doel ik dan voor ogen had. Dat had ik al bedacht, mijn doel zou zijn om mijn schrijftolk mee op vakantie te kunnen nemen.
Hoe ik de verkoop aan moet pakken daar ben ik nog over na aan het denken.
Thomas kwam meteen met het idee om de spulletjes mee te nemen en op het kantoor van Thebe neer te leggen. Dinsdag kwam hij met dat plan en nam hij wat mee. Donderdag kwam hij al langs met een zak vol met geld. Hij had al aan 22,50 euro verkocht!! Nou, dat had ik er zelf nooit uitgekregen. Ik ben een slecht zakenmens want ik geef meestal alles weg.
Thomas had het ook mee naar zijn klanten genomen en verteld dat het voor het goede doel was, dat men mocht geven wat zij wilde geven. Hij had 1 onderzetter verkocht voor 5 euro terwijl dat een setje van 4 onderzetters was.
En dan nog had ik er zelf voor 4 nog geen 5 euro uitgehaald. Mijn zakenpartner mag nog even blijven, hij doet goed werk!
Ik ben nu dus weer druk aan het knutselen want ik moet een voorraadje aanleggen.

 

Verder heb ik niet veel mee gemaakt. Ik ben dinsdag en woensdagmiddag wel even buiten geweest, het was te mooi buiten om binnen te blijven zitten.
Ik heb beide dagen een uurtje rond gereden en een beetje buiten het dorp langs waar ik weinig mensen tegen kwam. Volgens mij kon het geen kwaad.
Op zich denk ik dat de buitenlucht beter is dan binnen, zolang je de mensenmassa uit de weg gaat. 
De afgelopen dagen ben ik binnen gebleven. Ik moet wel een beetje oppassen want ik val onder de kwetsbare groep. Ook al denk ik niet dat ik het krijg, ik kan het beter voorkomen dan genezen!

Reactie schrijven

Commentaren: 0