· 

Zondag 5 April 2020

Een week later en je zou denken dat het heel normaal is maar zo is het niet. Ik heb een bizarre week achter de rug. Ik had al verteld dat ik niet lekker was en ik werd steeds benauwder, hierdoor vertrouwde ik de boel niet. Dus maandag de begeleiding de huisarts gebeld voor advies. Die ondernam snel actie en de ambulance kwam mij ophalen om naar het ziekenhuis te brengen op verdenking van Corona.

 

Heel indrukwekkend want zij hadden witte 'maanpakken' aan, mondkapjes en brillen op ter bescherming voor het gevaar en dat gevaar bleek ik te zijn. Alsof ik in een thriller zat.

 

In het ziekenhuis meteen door de scan gedaan en ik bleek een flinke dubbele longontsteking te hebben en met de kenmerken van Corona. Ik ben naar een speciale Corona afdeling gebracht en in isolatie. Hier liep iedereen in blauwe maanpakken. Het is heel indrukwekkend wat ik heb mee gemaakt. Ik kan het nu allemaal niet vertellen, daar heb ik de fut nog niet voor.

 

Vrijdag lag ik nog aan het infuus antibiotica en zuurstof en gistermiddag mocht ik ineens naar huis. De antibioticakuur was klaar en zuurstof lukte overdag zonder. Je kan ook maar beter niet op zo'n Corona afdeling zijn.

 

Ik ben gistermiddag door de ambulance weer thuis gebracht. Nog steeds met witte maanpakken aan.

De 1e nacht alleen thuis vond ik best eng en ik vind alles sowieso nog eng want ik weet niet of de corona nu weg is en of ik nog mensen kan besmetten. Thuiszorg en begeleiding komen in elk geval ook met beschermmiddelen bij mij binnen.

 

Ik ben nog ontzettend moe en bij de kleinste inspanning benauwd. Dat gaat nog wel even duren aldus de arts. Ik heb een flinke klap gehad en moet weer vanaf 0 beginnen. Maar ik ben er nog en dat is in tegenstelling tot wat ik maandag te horen kreeg van de artsen. Zij vonden mij te slecht voor de IC en beademing. Een wonder dat ik nu alweer thuis ben. Het is allemaal heel bizar en nog niet echt te bevatten.

 

Hier laat ik het voor vandaag bij. Nu rusten en weer aansterken.

 

Oh en nog even iedereen bedanken voor de vele kaarten die ik in het ziekenhuis mocht ontvangen. Als je zo een week in je eentje in isolatie ligt dan doet een kaartje met een berichtje vanbuiten heel veel met je.

Reactie schrijven

Commentaren: 0