· 

Zondag 19 April 2020

Yes, de 2e week isolatie en besmet verplegen is sinds gisteren ook om. Sinds gisteren hoeft de thuiszorg geen beschermende kleding en mondkapjes meer op, als ze bij mij komen.
Ook hoeft het speciale Coronateam niet meer te komen maar komt mijn eigen team weer met de vertrouwde gezichten. Dat is weer een stap voorwaarts!
Ook mag ik nu officieel naar buiten, zelf een boodschap doen. Net als iedereen moet ik mij natuurlijk wel aan de regels van de regering houden en aan de regels van Amarant. Wat betekent dat ik tot 1 juni geen bezoek mag ontvangen en zelf nergens op bezoek mag. Ik mag wel op bezoek maar dan moet ik daar tot 1 juni blijven, ik denk niet dat iemand dat fijn vind om 6 weken met mij opgescheept te zitten.
Ik hoop wel dat ik komende week een klein rondje door de polder of naar de Pannenhoef kan maken.

 

Verder hebben we dinsdag foto's van mijn wond gemaakt en naar de chirurg gestuurd. Ik kreeg dezelfde dag al bericht terug. Ik heb een zalf gekregen waar de open plekken mee ingesmeerd moet worden.
En de chirurg wil mij 29 april weer met eigen ogen zien. We zijn nu een aantal dagen bezig met de zalf en het lijkt te helpen. De plekken lijken kleiner te worden en het doet minder pijn dan begin van de week.
De wond op zichzelf wordt ook steeds kleiner vooral in de hoogte. Hij is nog wel heel breed. Inmiddels is het alweer 5 maanden geleden dat ik geopereerd ben. Ik denk dat het nog iets van 2 maanden gaat duren en dat de wond dan ver dicht zal zijn.
En dan ben ik hopelijk van heel het gedoe met mijn buik klaar. Dat mag wel na dik 3 jaar!

 

Dinsdagmiddag hebben we hier een heel leuk, vrolijk, gezellig uurtje gehad. Er was op ons parkeerterrein een optreden van de zanggroep "Trekdrop en de zuurtjes".
Een gezellige groep vrouwen die allerlei oude, vrolijke liedjes zong. Zij gaven een zgn. troostconcert. Sinds de Corona uitbraak waardoor de mensen in instellingen thuis op hun kamers moeten blijven, en geen bezoek mogen, geven zij deze gratis troostconcerten.
Ik ken een van de zangeressen Anja, en had haar gevraagd of ze hier voor ons ook konden komen zingen. Ze zei meteen Ja en heeft verder met de begeleiding geregeld wanneer ze zouden komen. Dat was dus dinsdagmiddag.
Het was echt supergezellig. Heel veel mensen van beide flats hier stonden buiten en zongen vrolijk mee. Ik heb vanuit mijn raam mee gezongen en gedeind. Gelukkig herkende ik de liedjes, soms duurde dat even maar uiteindelijk kon ik ook alles mee zingen. Het was hartstikke leuk, echt een vrolijk uurtje in alle dagelijkse saaiheid.
Bedankt Anja en de andere meiden, jullie maken de mensen echt ontzettend blij met jullie troostconcerten!

 

Donderdagochtend was er ook weer iets te doen op de parkeerplaats. "Bewegen op het balkon of achter het raam". Dit is een initiatief van diverse organisaties. Vorige week was het voor de 1e keer maar toen heb ik er weinig van gezien omdat de thuiszorg net op dat moment kwam. Nu had ik gevraagd of de thuiszorg voor die tijd kon komen en dat kon gelukkig. Ik was nu net op tijd klaar om mee te kunnen doen.
Buiten op de parkeerplaats stonden 3 beweegcoaches die de oefeningen voor deden. Op de galerij stonden veel mensen mee te sporten en ik heb weer vanuit mijn raam mee gedaan. Althans met de oefeningen die ik zittend kon doen en dat waren vooral armbewegingen. Er was veel animo voor en leuk om te zien en te doen. Al vond ik het concert van dinsdag het allerleukste.

 

Dat waren de hoogtepunten deze week. En vrijdagochtend ging de deurbel, ik dacht dat het de thuiszorg was maar er stond ineens een man met een mooi boeket bloemen voor de deur. Ik ben weer verwend door mijn vriendin Marga. Het is een mooi, vrolijk boeket met zachte kleuren. De tulpen groeien er nu wel hard bovenuit maar dat vind ik wel weer grappig om naar te kijken.
Het boeket dat ik vorige week van Ali B kreeg, staat er ook nog mooi bij. Meestal houden bloemen het iets van 1 week vol maar dit staat nog alsof het er net staat. Sterke bloemen dus.

 

Verder ga ik mij gelukkig weer steeds beter voelen. Ik slaap/rust nog wel veel maar ben sinds een paar dagen ook weer aan het knutselen. Ik ben nu met een borduurwerkje begonnen. Dat vergt wel de nodige inspanning met kijken want het is best fijn borduurwerk. Af en toe ga ik er helemaal scheel van kijken, al dacht ik dat dit met 1 oog niet meer kon.

Ach, elke keer een paar kruisjes en dan komt het uiteindelijk ook af. Ik ben in elk geval bezig waardoor de tijd wat sneller gaat.

 

Hier nog foto's van het concert, de gym en de bloemen. Als je heel goed kijkt zie je mij boven in het open raam zitten.

Reactie schrijven

Commentaren: 0