· 

Zondag 3 Mei 2020

De maand April is inmiddels weer geschiedenis en we zijn nu in Mei, de Mariamaand en de maand met feestdagen zoals dodenherdenking, bevrijdingsdag, hemelvaart, pinksteren.
Het zullen weer rare dagen worden zolang we met de Corona maatregelen moet blijven leven. Ik hoop vooral dat er minder mensen het Corona virus krijgen en weer een beetje normaler kunnen gaan leven.
Ze hebben het over de 'nieuwe 1.5 meter maatschappij' maar dat kan toch niet door blijven gaan, we zullen op een gegeven moment toch zeker wel weer dichter bij elkaar mogen komen. Anders houden we het nooit vol, vrees ik.

 

Het weer was deze week helaas minder mooi dan vorige week, ik heb geen ritjes kunnen maken en de hele week binnen gezeten. Daar was uiteraard weinig aan.
Twee dagen springen er uit en dat was maandag met Koningsdag en woensdag.

Met Koningsdag was ik in een gekke bui door de zorg flink uitgedost, zoals jullie op de foto kunnen zien.
In de ochtend heb ik tv gekeken en in de middag hadden we buiten op het parkeerterrein een optreden van de plaatselijke accordeonist Juul Bouman. Hij speelt overal gratis op zijn accordeon om de mensen een plezier te doen. Dat kwam hij bij ons ook doen, een uurtje spelen tussen 2 en 3 uur.
Het was mooi weer op Koningsdag en ik besloot om niet achter het raam maar buiten op het parkeerterrein te gaan zitten. Op voldoende afstand kan dat geen kwaad. Dat ik van de accordeon muziek niet kon genieten, dat wist ik al dus was geen tegenvaller. Ik heb wel zitten genieten van de animo die er voor Juul zijn muziek was en dat de mensen het naar hun zin hadden en vrolijk mee deden. Daar werd ik ook vrolijk van.

 

Woensdag moest ik op controle bij Dr. Veen en de wondverpleegkundige. Ze waren verbaasd hoeveel kleiner de wond inmiddels is geworden. Hij is nu 27 cm breed en 3.5 cm hoog. Vooral in de hoogte groeit hij snel.
Wel balen dat er in de hoek een fistel zit die maar liefst 14-15 cm diep is. Die moeten we heel goed spoelen om schoon te houden, zodat er geen ontstekingen in komen.
De wond groeit zo'n 0,5 cm per week dus dan denk ik dat het nog een week of 7-8 duurt en tegen die tijd ver dicht zal zijn. Alleen op de plaats van de fistel zal het langer gaan duren. Beide wondhoeken zijn nog open. Daar had ik laatst speciale zalf voor gehad en die helpt gelukkig wel. De wondzorg is weer aangepast met ander verbandmateriaal.
Nu hopen dat alles voorspoedig blijft gaan en er geen ontstekingen meer komen. Over 4 weken hoef ik pas weer terug te komen, dat is positief.
Al was het voor mij een welkom uitje hoor. Het is dan wel naar het ziekenhuis maar we hebben het altijd wel gezellig daar en dan is het een leuke afleiding in deze saaie tijd. Gewoon al het ritje met de taxi naar Breda, kletsen met de chauffeur en wat rondkijken onderweg. In het ziekenhuis vooral gezellig kletsen met de wondverpleegkundigen.
Dr. Veen vroeg ook nog naar mijn Corona opname en daar heb ik verslag van gedaan. Ze kregen kippenvel van mijn verhaal. Ik vertel het dan wel heel luchtig maar het heeft heel veel impact gehad.
Ik droom er nu nog regelmatig over, zal de verwerking zijn.

 

Verder ben ik maar weer aan het knutselen gegaan. Ik ben aan het borduren nu, gaat niet zo heel snel maar ik kom toch elke keer weer een aantal kruisjes verder. 
Komende week heb ik ook geen afspraken of plannen. Maar zien wat de week brengen gaat. Het schijnt weer wat mooier weer te worden dus misschien kan ik nog een ritje maken.
Ik zou afgelopen week mailcontact krijgen met Wheels2Sport over de levering van een handbike, helaas niets gehoord. Komende week maar weer achteraan gaan. als ik nog steeds niets hoor.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0