· 

Zondag 17 Mei 2020

Deze week heb ik geen scootmobiel ritten kunnen maken. Het was niet zo erg want het weer was er toch niet naar. Zoals afgesproken is de scootmobiel dinsdagochtend opgehaald om de accu's na te kijken.
Vrijdagmiddag kreeg ik bericht dat de accu's inderdaad nog maar voor 50% werken, dit kan verschillende oorzaken hebben. Ze vinden het erg vervelend voor mij en nu is mij aangeboden om er nieuwe accu's in te leggen voor een leuke prijs.
Het was een aanbod waar ik geen nee op kon zeggen, dus heb ik er mee ingestemd. Ik mag nu meer dan de helft minder betalen. Hoe ze dat doen weet ik niet, maar ik vind het wel heel fijn.
Chapeau voor de winkel!! Ik hoop dat de accu's deze week binnen zijn en de scootmobiel weer terug naar mij kan. Het gaat weer mooi weer worden, dan kan ik er van gaan genieten.

 

Dinsdag was het "Dag van de Verpleging" en maandagochtend bedacht ik, dat ik wel een kleine attentie voor de begeleiding en thuiszorg kon maken. Zij hebben het in deze rare tijden ook niet makkelijk.
Ik had al een ideetje in mijn hoofd en daar ben ik 's middags mee aan de slag gegaan. Zo ben ik heel de middag lekker bezig geweest. Het was leuk om te doen, ik had er plezier in.
Nog leuker was het dinsdag toen ik de attenties uitdeelde en de blije gezichten en reacties zag/kreeg. Hoe je iemand dan met een kleinigheidje zoveel plezier kan doen.
Ik had kleine potjes gevuld met snoephartjes, een leuk labeltje eraan en daar had ik op geschreven "bedankt voor de goede zorgen", heel simpel dus en toch leuk.

 

Dinsdag was het ook de verjaardag van mijn overleden vader. Ik ben de dag goed door gekomen, mede door bovenstaande dat ik al die blije reacties kreeg. Dan ben je zelf ook vrolijker.
Woensdag en donderdag heb ik ook binnen gezeten en zitten borduren. Ik wilde mijn borduurwerk klaar hebben omdat ik het kado wilde geven aan iemand die vandaag jarig is. Dus flink door gewerkt en vrijdagochtend de laatste steekjes nog gemaakt en afgewerkt en zo kon het mooi op tijd op de post.

 

Vrijdagmiddag ben ik met de elektrische rolstoel naar buiten geweest en een rondje Etten-Leur gereden. Ik heb best een flinke ronde gemaakt helemaal rondom Etten-Leur. En bij thuiskomst had ik nog stroom over. Ik heb geen idee hoever ik kan rijden met de rolstoel, ik dacht 20 km maar dat ga ik toch niet uitproberen hoor.
Dat doe ik straks wel weer met de scootmobiel. 


Gisteren kwam ik helemaal gammel uit bed, ik denk door het gehobbel in de rolstoel. Ik heb gewoon passief gesport door de straten van Etten-Leur ;o)

Vrijdag werd ik ook nog verrast. Er lag een lief kaartje in de brievenbus met een reep chocolade erbij. Afgelopen week had ik gereageerd op een oproepje op Facebook waar adressen werden gevraagd voor ouderen die eenzaam zijn, om deze mensen een kaartje te sturen. Ik heb daarop gevraagd of zij (Monique) onze cliënten en eventueel de ouderen in onze flat, een kaartje wilde sturen. Aangegeven dat ze mij mocht overslaan, want ik wist het dus dan is het geen verrassing meer. En ik krijg al best wat post, dus wat dat betreft bof ik al.
Vrijdagmiddag vond ik dus toch een kaartje in mijn bus, echt heel lief. Maar dat was nog niet alles want 's avonds kwam de begeleiding mij een heel mooi bloemstukje brengen.
Dat had Monique speciaal voor mij gemaakt omdat ik de kaartenactie in onze flat had georganiseerd. Dat is een groot woord want ik heb het alleen aangevraagd en Monique heeft al het werk verricht en ook nog rond gebracht.
Niet alleen in onze flat maar bij heel veel adressen in Etten-Leur. Dus Monique alle lof voor jou, echt ontzettend lief dat jij je zo inzet door heel veel mensen blij te maken met een kaartje.
Zeker als je eenzaam bent doet een kaartje heel veel goed. Het kleurt je dag weer net iets mooier.
Gisteren hebben we ook een kaart gekregen maar van wie die afkomt weet ik niet. Lise staat er als afzender op, dus Lise als je dit toevallig leest, jij ook erg bedankt.

 

Zo gebeuren dus leuke dingen in de rare, vervelende Corona tijd. Misschien krijgen we binnenkort ook nog een muziekoptreden hier. Dat heb ik ook via Facebook gezien en aangevraagd.
Ook al bericht van gehad en de gegevens van de begeleiding door gegeven. Daar regelen ze het verder mee. Dus ik ben benieuwd of er iets mee gedaan gaat worden.
Ik probeer het steeds maar. Ik vind dat Amarant weinig doet voor de cliënten, misschien op andere locaties wel, dat weet ik niet. Hier niet veel.  Ja dan staat er een filmpje op de website van Amarant waarin ze de cliënten een compliment geven.
Er zit niet eens ondertiteling bij het filmpje en dan denk ik ook, wat moeten we nou met zo'n stom filmpje? Hadden ze wel iets anders kunnen doen.

 

O ja ik heb maandag nog wat mails verstuurd en ook i.v.m. de handbike. Degene die er over gaat is op vakantie, maar woensdag kreeg ik weer een mail dat hij die man had gesproken en er een handbike voor handen is voor mij.
Ik hoor zo snel mogelijk hoe en wat. Ik ben benieuwd hoor, wordt vervolgd.....

Reactie schrijven

Commentaren: 0