· 

Zondag 7 Juni 2020

De eerste helft van de week heb ik genoten van het mooie weer en ritjes met de scootmobiel.
2e Pinksterdag ben ik naar Meerseldreef gereden. Ik had gehoord/gelezen dat de Belgische grens weer open was voor familiebezoek, boodschappen doen en tanken.
Dus dan mag ik ook weer naar Meerseldreef, een stukje de grens over, dacht ik. Ik ben gewoon die richting op gereden en zou het ter plaatse dan wel zien. Iets voor Meerseldreef, stonden wel 2 beveiligers met oranje hesjes op een kruispunt. Op de auto stond dat ze van de Scorpions waren. Wat ze precies stonden te doen, ik heb geen idee.
Er werd niemand aangehouden, geen auto's, fietsen en ik ook niet.
Bij Meerseldreef aangekomen waren alle toegangswegen nog wel versperd, maar ik zag de fietsers allemaal langs de versperring rijden. Dat heb ik dan ook maar gedaan.
Op de fietsers na was het er wel heel rustig. Geen auto's, geen terrassen, geen open winkels. Ik ben naar het Mariapark gegaan en even bij dichtbij de Grot gezeten. Door de versperringen en andere opstelling van de banken i.v.m. de 1.5 meter regeling, kon ik er met de scootmobiel niet zo goed bij komen.
Daarna lekker rustig door het park gereden en veel foto's gemaakt. Er waren een paar nieuwe beelden en ook wat veranderingen, de natuur in het park is ook heel mooi.

 

Op de terugweg wilde ik langs het Markdal terug rijden maar helaas kwam ik op het fietspad, op de grens ook een blokkade tegen in de vorm van een groot betonblok. De fietsers reden er wel langsheen, via een padje in de graskant. Mijn inschatting was dat het te smal was voor de scootmobiel, het liep ook wat schuin en aan de kant was het water.
Ik vertrouwde het niet helemaal en ben in een nat pak had ik ook geen zin, dus ben omgedraaid. Via dezelfde versperring als waar ik Meerseldreef in ben gereden, ben ik er ook uit gegaan.
Gelukkig stond er aan de andere kant een bord met "Welkom in Brabant" , hier ben ik dus wel welkom in mijn eigen, vertrouwde Brabant.

 

Dinsdagmiddag ben ik naar Zevenbergen gereden en op bezoek geweest bij mijn vriendin An.  We hadden elkaar al zolang niet gezien of gesproken, wel via de app maar niet in het echt.
An is helaas ook erg aan het tobben met haar gezondheid. Nu ik verder weg kan met de scootmobiel bedacht ik dus dat ik wel naar haar kon rijden. Ook al mag ik officieel nog niet op bezoek (niets door vertellen dus hahaha)
We hadden zoveel bij te kletsen, ik had gewoon niet in de gaten hoe laat het was. De middag vloog om.
Toen ik naar huis reed ben ik via een andere weg gereden en zag ik hoe Zevenbergen veranderd is. Er is gewoon weer een heel dorp bij aangebouwd. Het is dat An uitgelegd had, hoe ik moest rijden, anders was ik gewoon verdwaald.
Wat het veranderd het overal toch snel, als je er een poosje niet geweest ben. 

 

Woensdag was het de laatste dag met mooi weer en dat heb ik toch nog even mee gepakt. Ik ben niet zo ver weg gegaan, naar de Pannenhoef. Maar wel lekker om weer even buiten te zijn. Ik ben met al het buiten rijden wel behoorlijk verkleurd, vooral mijn gezicht ziet soms rood van de bruinheid (haha hoe zeg ik dat?)
Het is 'bouwvakkersbruin', je weet wel de onderarmen, randje van mijn hals en mijn gezicht. Ik kan moeilijk in badpak op de scootmobiel gaan zitten, daar komen vast ongelukken van.


De rest van de week heb ik weinig gedaan. Donderdag was het weer gym maar net op dat moment was de thuiszorg bij mij, dus de gym heb ik gemist. Het weer zit nu niet zo mee. De regen is wel hard nodig want de grond is kurkdroog. Ik vermaak mij nu maar met freubelen.
Komende week heb ik ook niet veel op mijn agenda. Alleen morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een longfoto, longfunctie meting en bloed prikken. Wanneer ik daar de uitslag van krijg, weet ik nog niet. Ze konden dat nog niet inplannen, moesten met de longarts overleggen en dan zou de afspraak thuis gestuurd worden. Helaas nog niets gezien. Dus ik rij morgen maar meteen even langs de poli om navraag te doen.
Van de dagopvang kreeg ik gisteren een brief. Die gaat 6 juli weer opstarten maar wel in aangepaste vorm, kleinere groepen vanwege de 1.5 meter afstand en allerlei regels. Het zal mij benieuwen maar dat duurt nog een maandje.

Reactie schrijven

Commentaren: 0