· 

Zondag 28 Juni 2020

Mijn wens/hoop over mijn buik is niet uitgekomen. Maandag en dinsdag heel veel last gehad van het abces dat maar groeide.
Woensdag naar de chirurg en ja hoor.......toch weer open maken onder plaatselijke verdoving. Weer dat akelige gevoel en niet lekker worden.
De dokter zei dat dit de laatste keer is dat hij het op deze manier doet. Mocht de komende tijd zich meer abcessen vormen dan gaan we het meteen goed aanpakken. Ik hoop natuurlijk dat het hierbij blijft en er geen stevige aanpak nodig zal zijn. Alhoewel ik donderdagochtend weer een nieuw begin van een aankomend abces dacht te zien.
Gelukkig zag ik dat vrijdag niet meer.....ik hield mijn hart al vast.

 

De wonden zijn heel erg pijnlijk, dus ik doe weinig. De koorts is gelukkig gezakt waardoor ik mij niet zo lamlendig voel als met de koorts. Maar de pijn zorgt ook dat ik mij erg rustig moet houden, elke beweging en zelfs geen beweging doet pijn.
Gisteren had ik een hele slechte dag. Bij de wondverzorging bleek het gaas in de wonden groen te zien en in dat geval moest er betadine in. Dus dat heeft de thuiszorg gedaan maar tjeminee wat brand dat spul in de verse wonden. Ik ben echt niet kleinzerig maar dit was mij zelfs teveel.

 

Ik ben uit bed gekomen en mij aangekleed omdat ik bliksem bezoek zou krijgen van mijn Lourdesvrienden Rianne en Marieke.
Zij kwamen op doorreis langs Etten-Leur en wilde bij mij een verjaardags kadootje af komen geven......daar zeg ik natuurlijk geen nee op. Ik heb een mooi knuffel-beeldje gekregen. Na hun bezoekje ben ik terug naar bed gegaan en daar zo'n beetje de rest van de dag doorgebracht.

 

Vanochtend hebben we dus geen betadine in de wonden gedaan maar weer het Kerlix gaas. Momenteel doet het (met pijnstilling) minder pijn dan gisteren.
Dinsdag - op mijn verjaardag - moet ik weer terug en dan overleg ik het wel met de dokter en wondverpleegkundige. 
Ik ga mijn verjaardag dus in het ziekenhuis vieren. Ik heb gezegd dat ik alleen kom als ze voor mij zingen hahaha
Verder zal het een rustige verjaardag worden. Ik ga 's avonds lekker uit eten, hoop dat ik dan niet teveel last van de buik heb.
Verder verwacht ik eigenlijk niemand. Ik heb nu al verjaardagskaarten ontvangen, leuk!! En ik heb een vermoeden dat er nog wel een paar gaan volgen komende dagen.

 

Normaal gesproken is er altijd Zomerkermis rond mijn verjaardag. In deze Corona tijden is er niets meer normaal, dit jaar geen zomer kermis. Als alternatief staat er op de markt een oliebollenkraam en touwtje trekken. Etten-Leur gaat nu vast voor het record van de kleinste kermis van het land 
Het is een beetje een "klaag blog"  geworden. Helaas was dit mijn week, ik hoop dat het vanaf nu weer de goede kant op gaat en ik weer kan gaan genieten, met de scootmobiel rondtoeren.
Die staat nu alweer 2 weken stil, terwijl hij de 3 weken ervoor heel wat kilometers heeft gemaakt. 
In mijn volgende blog hoop ik weer leuke en goede berichten te kunnen vertellen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0